2012. június 6., szerda

Szépség

Valaha is elgondolkodtál azon,hogy mi a szépség jelentése?
Szerintem minden ember másképp értelmezi és másként éli meg,éli át a szépség olykor már lélegzetelállító  érzéseit.Hiszen annyi mindentől függ,akár a kultúránktól vagy a környezetünktől,vagy egyszerűen csak ízlés kérdése.
A szépség egy olyan meghatározatlan,megfoghatatlan,leírhatatlan fogalom,amelyet észrevenni és meglátni hatalmas érték és kincs.De tovább látni és érezni azon a határon,melyre csak szemünk képes,túl a kézzel fogható síkon,meglátni azt ami érzékszerveinkkel már fel nem fogható,ha ezt sikerül elérned.....igen,talán ott kezdődik a szépség,olykor az álmok és a valóság összeölelkezésében.
A szépség mindenhol ott van körülötted,csak vedd észre,számomra jelen van az élet minden parányi örömteli mozdulatában,de ott van a festményekben,a zenében,a versekben vagyis a művészetekben,de jelen van a természet minden apró és grandiózus csodájában,leggyakrabban azonban a szépség,nekünk Nőknek tulajdonított jellegzetesség és ez a különleges jellegzetesség minden Nőben benne él.


A szépet látjuk,de még szebb,amit értünk is,a legszebb viszont az,amit fel sem foghatunk.
             Nicolas Steno


Hát ilyen volt a Te arcod.Visszatükröződött és
megszépült benne a világ.
       Philip Beard


                                                  Marilyn Monroe

Megálltam,mintha lábam gyökeret vert volna.Valami önkéntelen kiáltás jött ajakamra.Azután néztem,néztem,mereven néztem.Lelkemet bámulatos gyönyör,ihlet,kimondhatatlan érzés ragadta el.Sohase álmodtam ilyen szépséget.Sohase láttam,sohase hallottam,sohase olvastam ehhez hasonló tüneményt.Kúpok fénylő orommal,szőlőhegyek zölden ragyogva,erdők fekete foltjai,zöld mezők,arany vetések,száz falu,ezer hegyi hajlék,csárdák,malmok,útszéli sorfák,patakok,csatornák,magas bércek,fehér házak,korhadt és mégis fényes várromok,Szent Györgynek és Badacsonynak komoly fensége,s az a Balaton mintha rám nevetne,s az a nádas mintha nekem súgna-búgna,s a látásnak messze határán égnek,földnek,Bakonynak,Tihanynak,tengervíznek édes ölelkezése,bizalmas összehajlása,s mindez egymást kerülve,váltogatva,kergetve,egymással összejátszva s a hátam mögött nyugvó nap arany sugarával ragyogón fölékesítve: íme ez a kép rohanta meg lelkemet.A jelennek minden élettünete,sok százados múltnak minden árnya,természetnek ősalkotásai,emberkéznek apró szép dolgai együtt,egymás mellett.Van-e még ily ragyogó foltja a kerek világnak?
            Eötvös Károly



Annyit tűnődtem
mi a szépség?
S mi hívja létre
a szeretet ébredését?

A szépség maga a szeretet
s a szeretet nem szép-e?
Szűnni nem akaró szívdobbanások
       pillanatképe.
Lélekszaggató könnyzápor
olthatatlan szomjúság
szívünk legmélyebb sarkából,
mégsem szállja meg szomorúság.

A szépség bizonyosság
megfoghatatlan valóság
a legigazibb érv.

Meghódít és összeroppant
szelíden elporlasztja az ént
ölében tartva haldoklását
így ringatja vágyódását
mosolyából szórva a fényt.
       Purgely Kitti: A szépségről




2 megjegyzés: